Londonmat

Nu är vi hemkomna från London sedan nästan en vecka tillbaka men tyvärr så var inte matupplevelsen speciellt bra under vår resa. Dock kan jag tipsa om något som vi använde oss av, nämligen toptable.co.uk som är en sida där restauranger kan ge dig specialerbjudanden om du väljer att besöka dem. Vi gjorde detta båda kvällarna, och första kvällen var vi lite väl naiva och valde en brittisk restaurang. Som jag skrev i mitt förra inlägg så är ju inte britterna precis kända för sin mat. Nej, det var riktigt äckligt, faktiskt. En i sällskapet skulle äta räkcocktail till förrätt men vi är ganska säkra på att den hade stått i kylen i minst ett dygn. Dessutom var det en "sås" eller dressing på som måste varit gjord av ketchup och majonnäs - vidrigt! Maten på denna restaurang var väldigt lik skolmatsals-mat (eller bamba, som vi säger här i Göteborg). 
Wolfe's i Holborn får alltså -5 av 5 poäng. 
 

Detta är Wolfe's, bilder google.com
 
 
Andra kvällen åt vi vid Piccadilly Circus, och restaurangen hette just The Piccadilly. Vi gjorde absolut inte om misstaget att ta en brittisk restaurang, utan valde en italiensk. Inte heller denna var fantastisk, men det var i alla fall bättre än den förra. Jag åt brushcetta till förrätt, och det var gott, synd bara att tomaten hade fått ligga på brödet lite för länge så det var lite blött. Till varmrätt tog jag en pasta med seafood och chilli, den var god men lite för stark för att vara pasta tycker jag. Jag föredrar pasta som är mild och gräddig, men köttfärssås får gärna vara lite kryddigare. Tyvärr vad inte skaldjuren speciellt bra, det var som om de mixat massor av halvfabrikat till skaldjur och sedan blandat i det. 
The Piccadilly vid Piccadilly Circus får ändå 2,5 av 5 poäng.
 

Detta är The Piccadilly, bilder google.com
 
 
Om man ska använda sig av Top Table, så kan det vara bra att ha en lite bättre budget än vad vi hade. Vi valde restauranger som hade märkningen 2 av 5, men å andra sidan är London väldigt dyrt i sig när man ska få bra mat, så man kan säkert ha tur och hitta något bra via Top Table som är både gott och prisvärt. Tyvärr hade vi inte den turen denna gång, men nästa gång kommer det säkert bli jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: