Komplett "recept" för en lyckad hemma-brunch



Bild lånad från sannasrum.se


Hemmagjorda, traditionella bruncher som påminner om brittisk Afternoon Tea är väldigt, väldigt uppskattat. Jag tänkte här skriva en liten lista på vad jag brukar ha på mina små brunchbjudningar, förhoppningsvis kanske ni kan hitta lite inspiration, och sedan kan ni såklart välja ut delar av det, lägga till annat ni tycker om och så vidare.

Som ni ser i bilden ovan som jag lånat från en annan blogg, så är smoothie, scones & te tre viktiga ingredienser i en lyckad brunch - om ni frågar mig. I övrigt gillar jag att ha en blanding av sött och salt, jag inkluderar gärna lite bacon och ägg, men också vispgrädde och sylt till de hemmagjorda sconesen. Juice, kaffe och te är de drycker jag brukar bjuda på, bortsett från vatten och mjölk om man så önskar. Jag gör gärna lite bakverk till, så som enkla chokladbollar som man kan mumsa på, eller varför inte cupcakes? { jag lovar att jag återkommer med ett par utomordentligt goda recept för mini-cuppies inom kort }

Sist men inte minst lägger jag gärna till det vanliga - marmelader och sylt, grönsaker att ha tillsammans med mackan, frukt och lite olika brödsorter med pålägg som jag vet att gästerna gillar { ost, skinka, keso etc. } Man orkar aldrig äta upp allt, men å andra sidan - om man gör en brunch på lördagmorgon har man ju en lika fantastisk brunchmorgon att se fram emot under söndagen också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: