Bruncher i Göteborg

Jag kommer från Göteborg och älskar att gå ut och äta brunch här. Jag har inte testat så många ställen som jag gärna hade velat, men förhoppningsvis kan jag pricka av några nya ställen under hösten. Brunch är ett perfekt sätt att muntra upp sig själv och sitt sällskap i höstmörkret. Jag har varit på fyra ställen i Göteborg och tänkte ge er en liten recension av dessa idag:

INCONTRO
Blandat, lite italienskt och europeiskt
Jag upplevde tyvärr Incontros brunch som ganska flottig, men det var otroligt trevligt. Det var livemusik i form av pianist, och otroligt goda efterrätter. Desserten är en stor del av brunchen kan jag känna, men maten är en lika stor del, så jag brukar dela upp det i 50/50. Efterrättsbuffén får 4/5 men maten får endast 3/5 då jag som sagt tyckte att det var väldigt fett. Dock har de ett gott urval av mat, det är synd bara att den inte är tillagad på bästa sätt.
Pris: 185kr/person

HOTELL LISEBERG / RESTAURANG HEDENS HÖRNA
Amerikansk brunch
Denna brunch gillar jag, men den är absolut inte hälsosam { haha } . Den är typiskt amerikansk, och jag har varit där tre gånger. Det finns hamburgare, sandwich, bagels, blåbärspaj, sallad etc. Det är väldigt gott, men kanske inte jättemycket för världen. Jag tycker att efterrätterna får 4/5, maten får 4/5. Den är bra tillagad, och med tanke på att det inte är jättedyrt, det näst billigaste jag har varit på hittills, så är det helt okej!
Pris: 159kr/person

RITZ
Ostar, fisk, sallader etc.
Detta är en traditionell och väldigt fin brunch. Det finns otroligt mycket god mat, inkluderat många goda ostar, lax, makrill, sallad och omelett m.m. Det finns jättegod efterrätt - helt i min smak - med pannkakor, brownies, frukt osv. Det är bara synd att man inte kan få i sig så mycket, haha. Efterrätterna får 4/5, likaså maten.
Pris: 189kr/person

LE PETIT CAFÉ
Traditionell frukost
Le Petit Café finns både på Linnégatan och i Haga. Detta är himla billigt, men tyvärr inte alls min smak få brunch är mer i min smak än frukost. Här får man, på brunchmenyn, ägg, smoothie, fralla med pålägg, croissant, yoghurt med valfri müsliblandning och pyttelite grönsaker (tomat och gurka). Som sagt är en sådan här traditionell frukost inte alls min stil, då jag aldrig har varit en frukostmänniska, men det är helt klart prisvärt. Här får man dock ingen efterrätt på samma sätt som på de andra ställena, därför kan jag inte riktigt betygsätta det. Men helt klart 3/5 från mig.
Pris: 7Okr/person



1. Hedens Hörna, 2. Le Petit Café, 3. Incontro, 4. Ritz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: